Kısaca DEÜ İşletme Fakültesi

KISACA DEÜ İŞLETME FAKÜLTESİ

Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi toplam 2239 öğrenciye 100% İngilizce eğitim vermekte olan bir fakültedir. Fakülte’de beş bölüm bulunmaktadır. Bunlar; İşletme, İktisat, Turizm İşletmeciliği, Uluslararası İlişkiler ve Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret bölümleridir. Fakültede 22 profesör, 21 doçent, 21 yrd. doçent, 7 öğretim görevlisi, 1 Okutman, 1 uzman ve 35 araştırma görevlisi olmak üzere toplam 108 öğretim elemanı hizmet vermektedir. Fiziki olanaklarımız ise; 22 adet derslik, 2 adet akıllı sınıf,  2 adet bilgisayar laboratuvarı, 1 adet konferans salonu, öğretim üyeleri ofisleri ile idari bürolardan oluşmaktadır.

İşletme Fakültesi’nin eğitim alanındaki öncelikleri; kişiselleşmiş eğitim, eğitimde en çağdaş yöntemlerin kullanılması ve uluslararasılaşma olarak özetlenebilir.

Fakülte ‘de tüm dersler 40 kişilik sınıflarda yapılmaktadır. Sınıf mevcudunun az tutulması ve uygulanan ‘açık kapı’ politikası öğrencilerin öğretim üyeleriyle iletişiminin yüksek olmasında önemli bir etkendir. Fakültenin bu iki politikası eğitimin kişiselleşmesi hedefine ulaşılmasında büyük öneme sahiptir. Bu şekilde öğrenciler, öğretim üyeleri ve Fakülte Yönetimi ile gerek bilgi alışverişi gerek kariyer planlarına ilişkin sürekli iletişimde bulunmaktadırlar. Bunun sonucu olarak öğrencilerimizin çoğunluğu staj ve öğretim üyelerinin ulusal ve uluslararası projelerinde çalışma şansına sahip olmakta ve mezun olduklarında hızla işe girmektedirler. Ayrıca, bölümlerin eğitim verdiği alt alanlar çerçevesinde sunulan uzmanlaşma seçenek ve dersleri  sayesinde öğrenciler istedikleri alanda uzmanlaşarak kariyerlerini planlayabilmektedirler. Fakülte’de her yıl tamamen öğrenciler tarafından yönetilen kulüp çatısı altında kariyer günleri, gündeme ilişkin toplantılar, zirveler, seminerler, çalıştaylar gibi birçok faaliyet yönetimin de desteğiyle devam etmekte, öğrencilerin hem kişisel gelişimine hem de sosyal hayatına büyük etkisi bulunmaktadır.

Fakülte’nin diğer bir önceliği olan eğitimde çağdaş yöntemlerin kullanılması konusunda Fakülte’nin güncel ders planı, teknolojik altyapısı (303 bilgisayar, 105 yazıcı, 39 projeksiyon,18 TV vb.) akıllı sınıflar ve değişik yazılımlarile desteklenmektedir. Ayrıca, fakültenin tüm öğretim üyeleri vaka metodu, probleme dayalı öğretim, simülasyon , rol oynama , eğitimde oyunların kullanılması vb. farklı  öğrenme stratejileri konusunda  eğitim almaktadırlar. Bu konuda son yenilikleri takip etmek amacıyla Amerika Birleşik Devletleri,  University of Delaware bünyesinde bulunan Problem Based Learning Merkezi başta olmak üzere bir çok kurum  ile ilişkiler sürdürülmektedir. Ayrıca, yeni uygulamaya konulan Sosyal Sorumluluk Projesi dersi sayesinde öğrenciler gruplar halinde bir öğretim üyesinin önderliğinde diledikleri bir sosyal sorumluluk projesi üretip gerçekleştirerek hem topluma hem kendi kişisel gelişmelerine katkıda bulunmaktadırlar. Nitekim, bu çerçevede Ege Orman Vakfı ile Prof.Dr.Canan Madran önderliğinde yapılan Sosyal Sorumluluk Ortak Projesi kapsamında 2016 ilk yarısına kadar 1195 fidan Çeşme-Ildırı-Kadıovacık mevkiinde, 2158 fidan Torbalı-Taşkesik mevkiinde olmak üzere toplam 3353 fidana can verilmiştir

Uluslararasılaşma hedefi sosyal bilimlerdeki tüm alanlarda yaşanan küreselleşme süreciyle uyum içerisindedir. Bu amaçla, Fakültemiz Avrupa’da birçok ülkedeki 37 eğitim kurumu ile Erasmus Plus kapsamında yaptığı anlaşmaların yanısıra ABD, Japonya, Çin, Güney Kore, İngiltere, Ürdün gibi ülkelerin önde gelen eğitim kurumları ile öğrenci değişimi ve çifte diploma anlaşmaları yapmıştır. Bu anlaşmalarla öğrencilerimiz bir sene ABD’de, Fransa’da ya da Hollanda’da okuyarak hem kendi üniversitelerinden hem de gittikleri üniversiteden diploma alma olanağına ya da bir yıl dünyada ekonomisi en hızlı gelişen ülkelerden Çin, Güney Kore gibi ülkelerde okuyarak / staj yaparak, online dersler alarak  kariyerlerini  geliştirmede önemli rol oynayacak deneyimler edinme şansına sahiptirler. Her öğrencinin mezun olmadan önce uluslararası bir deneyim yaşamasının sağlanması Fakülte’nin amaçları arasındadır. Ayrıca düzenli olarak her yıl Mayıs ayında “Uluslararası Hafta” kapsamında anlaşmalı üniversitelerden gelen 20’nin üzerinde yabancı akademisyen Fakülte’de ders vermekte ve kendi kurumlarının tanıtımını bizzat yapılmaktadırlar. Yine bu bağlamda öğrencilerimiz her yıl Fakülte’mize bu ülkelerden eğitim görmeye gelen yabancı öğrencilerle uluslararası bir ortamda eğitim görmektedirler. Kısaca, İşletme Fakültesi, öğrencilerin kalabalıkta kaybolmadığı, çağdaş  yöntem ve tekniklere göre eğitim verilen ve öğrencilerini küresel dünyaya ve iş yaşamına hazırlayan bir birim olarak motivasyonu yüksek,  sosyal ve kültürel değerleri olan, alanında en son bilimsel bilgi ve becerilerle donatılmış, küresel rekabet gücüne sahip mezunlar yetiştirmektedir.

Yıllar Okuyan Öğrenci Sayıları
2014-2015 1965
2015-2016 1983
2016-2017 2239

 

 

Yıllar Mezun Öğrenci Sayıları
2014-2015 284
2015-2016 276
2016-2017 343

TARİHÇE

Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi 1992 yılında,  Ege ve çevre bölgelerin alanında uluslararası tanınırlığa sahip, İngilizce eğitim veren yüksek öğretim kurumu ihtiyacını karşılamak amacıyla  kurulmuştur. Bu amaçla ilk olarak 1988 yılında İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi bünyesine İngilizce İşletme Bölümü ile  temelleri atılan Fakültemiz, 1992 yılında yeni kurulan İktisat ve Uluslararası İlişkiler Bölümleri ile İstanbul ve Ankara dışında  alanında İngilizce eğitim veren tek İşletme Fakültesi olarak faaliyete geçmiştir. 1994 yılında Fen Edebiyat Fakültesi Turizm İşletmeciliği Bölümü’nün, 2008 yılında ise yeni kurulan Uluslararası İşletmecilik ve Ticaret Bölümünün bünyesine katılmasıyla İşletme Fakültesi  bugün 5 ayrı alanda İngilizce eğitim vermektedir.   Önceleri geçici olarak DEÜ Dokuz Çeşmeler Kampüsü’nde eğitim veren Fakültemiz 2000 yılından bu yana DEÜ Tınaztepe Kampüsü’ndeki binasında hizmet vermektedir. Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi kurulduğu ilk günden bu yana pek çok ilke imza atmıştır. Bu ilklerin bazılarını şu şekilde sıralamak mümkündür;

İşletme Fakültesi’nin Türkiye’de İlkleri

İşletme Fakültesi’nin İzmir’de İlkleri

İşletme Fakültesi’nin Üniversite’ de İlkleri

DIŞ İLİŞKİLER

İngiltere, İtalya, Fransa, İsviçre, Almanya, Avustralya, İrlanda, Hollanda, Belçika, Danimarka, Finlandiya, Yunanistan, Bulgaristan, Çekoslovakya, Macaristan, Lituanya, Polonya, Slovenya gibi Avrupa, Çin, Ürdün, Güney Kore gibi Uzakdoğu ve Doğu, Amerika Birleşik Devletleri gibi Kuzey Amerika ülke üniversiteleri ile gerçekleştirmiş olduğumuz akademik işbirliği, çifte diploma ve ikili anlaşmalar ve uluslararası haftalar sayesinde lisans ve lisansüstü öğrencilerimiz farklı kültür ve ekonomileri bu ülkelerde en az bir dönem eğitim görerek tanımak imkanına kavuşmakta, bu ülkelerden her yıl Fakülte’ye eğitim için gelen yabacı öğrencilerle birlikte uluslararası bir ortamda eğitim görmektedirler. Bu kapsamda Fakülte bünyesinde bulunan Dış İlişkiler Ofisimiz, Fakülte Dış İlişkiler Koordinatörü, Dış İlişkiler Bölüm Koordinatörleri ve Uzman İdari Personeli ile değişime giden ve/veya gelen öğrencilere rehberlik yapmakta, birebir ilgilenmektedir.

PERSONELİMİZ

Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi öğretim kadrosu 22 profesör, 21 doçent, 21 yardımcı doçent, 7 öğretim görevlisi, 1 Okutman, 1 uzman ve 35 araştırma görevlisi olmak üzere 108 tam zamanlı öğretim elemanı kadrosundan oluşmaktadır. Bu akademik kadronun % 25’i lisansüstü eğitimlerini yurt dışı eğitim kurumlarında tamamlamış, neredeyse tamamı lisans ve/veya lisansüstü derecelerini İngilizce eğitim veren kurumlardan almışlardır. Bunun yanı sıra üniversite – uygulama birlikteliğini sağlamak üzere alanında kariyer sahibi doktoralı yöneticilerin misafir öğretim üyesi olarak zaman zaman fakültemizde ders vermekte veya derslere konuk olarak davet edilmektedirler.

Fakültemizin oldukça genç ve dinamik bir akademik kadroya sahip olup, bu kadronun uluslar arası hareketlilik oranı oldukça yüksektir. Akademik personelimiz bu özellikleri fakültenin uluslararası standartların yakalanması ve yenilikçi bir yaklaşım benimsenmesi açısından en önemli avantajlarından birini oluşturmaktadır. Fakültemiz akademik personelinin ulusal ve uluslararası bilimsel proje deneyimleri, kazanmış oldukları proje ödülleri ve yayın potansiyelleri en önemli gurur kaynaklarımızdan birini oluşturmaktadır. Öğretim üyelerimizin özel ve kamu kurum, kuruluşları için gerçekleştirdiği projeler, danışmanlıklar, bu kurumlarla ortaklaşa gerçekleştirilen faaliyetler, etkinlikler ve işbirlikleri çalışma yaşamına ilişkin gelişmelerin yakından izlenmesine olanak vermekte, gerek öğrencilerimiz gerekse kadromuzun gelişmesi açısından önemli fırsatlar sunmaktadır. Fakültemizin 21 kişilik idari kadrosu ise benimsemiş olduğu hizmet odaklı yaklaşım ve özverili çalışmasıyla fakültemizin kuruluşundan bu yana gerçekleştirmiş olduğu başarıların en büyük destekleyici güçlerinden birini oluşturmaktadır.