Financial Literacy


Erasmus+  Project

Financial Literacy for Accessible and Inclusive Vocational Education

Project Duration: December 2022 – December 2024

Partner Institutions

  • Dokuz Eylül University
  • Mustafa Kemal Atatürk Vocational and Technical Anatolian High School
  • Ministry of National Education Agency for Special Education Institutions
  • Mavi Pencere Special Education Association
  • Italy (Foundation)
  • Romania (Non-governmental organization)
  • Greece (Non-governmental organization)

 

Project Summary

Our project addresses the obstacles that hearing impaired people face in their vocational training. The results of our project for the hearing impaired, who have fewer opportunities compared to their peers, will encourage social inclusion. It will contribute to the creation and/or expansion of inclusive environments in vocational education. The project addresses the teaching and learning processes of the hearing impaired through the development and implementation of new and more relevant teaching and learning approaches. The project will create practical results for training people who are more suitable for the future needs of the accounting-finance industry. Within the scope of our project, flexible and learner-centered teaching programs and materials for the hearing impaired will be developed. The results of our project will be made available to anyone who wishes, online and in open access, in a structure that does not require a membership system. Thus, it will contribute to the transition of hearing impaired people to the labor market and to closing the existing gaps in adults’ access to education.

Objectives

  • Native language of the hearing impaired people are sign language
  • Sign language is structurally very different from the spoken languages
  • Addresses the obstacles that hearing impaired people face in their vocational training.
  • The results of our project for the hearing impaired, who have fewer opportunities compared to their peers, will encourage social inclusion.
  • It will contribute to the creation and/or expansion of inclusive environments in vocational education.
  • Will reveal the need to change the way vocational training activities for the hearing impaired.
  • Will create practical results for training people who are more suitable for the future needs of the accounting-finance industry.
  • Contribute to the transition of hearing impaired people to the labor market and to closing the existing gaps in adults’ access to education.
  • Made available to anyone who wishes, online and in open access, in a structure that does not require a membership system.

 

 

 

 

 


DEU Faculty of Business

Mayıs 2024

Pts Sal Çar Per Cum Cts Paz
1
2
  • E-Ticaret Zirvesi
3
  • Film Gösterimi- "Anatomy of A Fal" Mavi Salon
4
5
6
  • 2023-24 Mazeret Sınavları
7
  • 2023-24 Mazeret Sınavları
8
  • 2023-24 Mazeret Sınavları
  • Türkiye’nin Azınlık Politikaları: 1923’ten Günümüze Bir Değerlendirme
  • İşletme fakültesi Öğrencileri İçin TÜBİTAK 2209-A Proje Deneyim Paylaşımı I
9
  • 2023-24 Mazeret Sınavları
  • İşletme fakültesi Öğrencileri İçin TÜBİTAK 2209-A Proje Deneyim Paylaşımı II
  • Algoritmik Finans Eğitimi İF ve DEÜ Kariyer- Mavi Salon
10
  • 2023-24 Mazeret Sınavları
  • TİDE - Uluslararası Akademik Forum
11
12
13
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • 3. SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK FARKINDALIĞI HAFTALARI AÇILIŞ PROGRAMI
14
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • AKADEMİDE Mavi Salon Rezerve
  • Uluslararası Örgütlerde Kariyer
  • İŞ DÜNYASINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK
  • Kalkınma Atölyesi Platform-UP ve IRE Bölüm Etkinliği
  • İş Hayatında Bireysel Sürdürülebilirlik - Dr. Ayşegül Özkavukçu
15
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • İşletme fakültesi Öğrencileri İçin TÜBİTAK 2209-A Proje Deneyim Paylaşımı III
  • WELLBEING LAB - Platform Up
16
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Mezunlar Arasında: Bir Mezunumuz Anlatıyor Onlıne
  • Sürdürülebilirlik Uygulamaları Saha Gezisi ve Öğrenci Sunumları - Platform UP
  • SOCAR- Finans Mentörlük Programı- Mavi Salon
  • Sürdürülebilir Mobility - Platform UP
17
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Sürdürülebilirlik Çalışmaları Sunumları - Mavi Salon- Platform UP
  • Lisansüstü Öğrencilerin Uzmanlık Konuları Hakkında Bilgi Paylaşımı- 128 Nolu Oda
18
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Welcome Home
  • Gediz Deltası Flamingo Yolu Temizlik Etkinliği - Platform UP
19
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
20
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE İLHAM VERİCİ UYGULAMALAR - Platform UP
  • SOCAR Sertifika Töreni- Mavi Salon- Pınar E. Mandacı
  • Sinema Öğrenci Topluluğu, "Anatomyof A Fall" filmi izleme ve sinematik analizi- Mavi Salon
21
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • AKADEMİDE Mavi Salon Rezerve
  • CEO TALKS - Rezerve
  • DAHA İYİ BİR DÜNYA İÇİN GİRİŞİMCİLİK - Platform UP
  • Verilerin Sürdürülebilirliği Ve Korunumu
22
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Fun&Art Days Tersine Lojistik Band - Müzik dinletisi
  • Fun&Art Days- MacFit ile Spora var mısın?
  • Türk Yunan İlişkileri Adalar Sorunu- Gürhan Yellice Mavi Salon
  • Upcycle Studio - Platform UP
  • Mezunlar Arasında: Bir Mezunumuz Anlatıyor-Zoom
23
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Son Sınıf - Davul Zurna
  • Fun and Art Days-Mavi Salon- Şeref Artagan
  • Fun&Art Days DJ Performans
  • Fun&Art Days MacFit ile Spora var mısın
  • İş Hayatında Esenlik - Platform UP
24
  • USKT Rezerve - Konferans Salonu
  • Fun and Art Days -Ali Başdaş- Mavi Salon
  • ITB Piknik - Kaynaklar
  • Fun and Art Days- Sinema Söyleşisi- Müge Aknur- mavi Salon
25
26
27
  • TÜBİTAK 2209-A Projesi- Turizm Bölümü Etkinliği- 215 Nolu Oda
28
  • 2023-2024 Bahar Dönemi Derslerin Bitişi
  • AKADEMİDE Mavi Salon Rezerve
29
  • Final Sınavları
  • FASHION UP- Sürdürülebilir Moda
30
  • Final Sınavları
31
  • Final Sınavları
Font Boyutunu Değiştir
Kontrast