Bu proses, bir çevrim periyotu boyunca uygulanacak ölçme ve değerlendirme aşamalarının genel yapısını açıklamaktadır. Okulumuzda, AOL komitesi, dekanlık ve bölümler bu süreçte koordine olmaktadır. Şemada da gösterildiği üzere,
• Öncelikle ilk çevrim için dekanlık süreci başlatır ve gerekli düzenlemeleri yapar;
• İlgili düzenlemeler ve misyon çerçevesinde, bölümler competency goals and objectives hazırlar ya da mevcutları gözden geçirerek gerekli güncellemeleri yapar. Bu noktada paydaşlarla etkileşim sağlanır. AOL komitesi yapılan çalışmaları gözden geçirir, gerekli noktalarda mentörden destek alır ve bölümlere geribildirimleri sunar. Bu çalışma gerekli düzeltmeler tamamlanıncaya kadar devam eder. Güncellemeler AASCB standartları ve okulun misyonuya uyumlu olduğu sürece bölümlerin inisiyatifinde tamamlanır.
• Competency goals and objectives tamamlandıktan sonra, bölümler curriculum maps hazırlayarak, dersler ile objectives ilişkileri tanımlar. Bu aşamada, AOL komitesi geribildirimler vererek, bu çalışmalara destek olur.
• Bölümler, yürüttüklere ait programların objectives and ders ilişkilerini ve diğer faaliyetleri gözeterek, assessment plans hazırlar (Table 5-1).
• AOL komitesi, assessment plans kontrol eder ve gerekli geribildirimler çerçevesinde tamamlanmasını sağlar; tamamlanıp yayılmasını takiben dekanlıktan değerlendirme takımlarının kurulması için talepte bulunur.
• Dekanlık, bölümlerle etkileşim içerisinde assessment takımlarını oluşturur. Bu aşamada dekanlık, dış paydaşlarla etkileşim kurar ve assessment sürecinde iyileştirme takımlarına davet eder.
• Bölümlerde faculty, bulundukları assessment takımlarında, ilgili objective için assessment materyallerini geliştirir.
• AOL komitesi, tüm takımlar ve materyaller hazır olduğunda, taslak assessment takvimini oluşturur. Dekanlık taslak takvimi inceler ve gerekirse değişiklik önerir. Tüm değişiklikler tamamlandığında, Dekanlık takvimi onaylar ve yayınlar.
• Assessment zamanı geldiğinde hem bölüm hem dekanlık düzeyinde tanımlanan tüm assessment faaliyetleri uygulanmaya başlar. AOL komitesi tüm faaliyetleri izler ve gerekli desteği verir.
• Bölümlerde gerçekleştirilen assessment faaliyetleri sonucunda, takımlar assessment raporları hazırlar.
• Dekanlık raporları toplar. Bu aşamada, raporlar değerlendirilir ve dekanlık, bölümler ve AOL komitesi hem paralel hem de eşgüdümlü olarak, raporları inceler, gerekli iyileştirme noktalarını belirler, önceliklendirir ve aksiyon planlarını hazırlayarak uygulamaya alır.
• Eğer bu aşama çevrimin ilk veri toplama aşaması, başka bir deyişle ilk ölçüm periyodu ise, iyileştirmelerden sonra curriculum map tekrar gözden geçirilir. Çünkü, yapılan iyileştirmeler içerisinde ders ekleme, çıkarma ya da içerik revizyonları gerekebilir. Bu aşamadan sonraki adımlar tekrar uygulanır. Eğer zaten ikinci ölçüm periyoduna gelinmiş ise o zaman çevrim sonlandırılır. Bir sonraki çevrim sürecin başından tekrar başlatılır.
Kasım 2024 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Pts | Sal | Çar | Per | Cum | Cts | Paz |
1
|
2
|
3
|
||||
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
28
|
29
|
30
|